Papyrus, Europees marktleider in de levering van papier, enveloppen en industriële verpakkingen, heeft in samenwerking met Avodesch (beiden onderdeel van Optigroup) een all-in schoonmaakconcept gelanceerd binnen de schoonmaakwereld.
Papyrus is intussen al ruim 10 jaar actief op deze markt en speelt met dit all-in concept direct in op de toenemende vraag naar effectieve hygiëneoplossingen. Meer dan ooit speelt een goede hygiëne een enorm belangrijke rol. “Uit onderzoek, uitgevoerd tijdens de coronapandemie, blijkt dat meer dan 75% van de werknemers verwacht dat hun werkgever extra schoonmaakmaatregelen treft om een goede hygiëne te waarborgen”, vertelt Isabelle De Smedt, business-developmentmanager Benelux bij Papyrus. “Daarom hebben we een all-in schoonmaakconcept voor bedrijven ontwikkeld. Hiermee verzorgen we het gehele schoonmaaktraject van de klant: van een eerste hygiënescan tot een verbeterplan naar een daadwerkelijke implementatie waarbij wij steeds de nodige opleidingen en instructieprogramma’s voorzien.”
Avodesch heeft al meer dan 20 jaar kennis en ervaring in het aanleveren van schoonmaakoplossingen. Dit zorgt voor een perfect strategische aanvulling op de bestaande schoonmaakactiviteiten van Papyrus. "Door deze samenwerking aan te gaan, versterken we onze positie in de markt van schoonmaak- en hygiëneproducten. Bovendien zijn we zo optimaal in staat om een totale ontzorging en onafhankelijk advies op maat te bieden.”
Met dit all-in schoonmaakconcept willen Papyrus en Avodesch het verschil maken binnen de schoonmaaksector. Zo richten zij de interne werkprocessen duurzaam in zonder aan efficiëntie te verliezen. Van iedere klant worden de hygiënedata na de implementatiefase gemonitord en omgezet in aanbevelingen voor een nóg efficiënter schoonmaakplan. Hierbij wordt eveneens aandacht besteed aan het terugdringen van onnodig en overmatig gebruik van middelen en materialen en het verkleinen van de ecologische voetafdruk. “We geloven sterk dat we een innovatief en toekomstgericht voorbeeld stellen voor de rest van de sector. Nieuwe uitdagingen vragen nu eenmaal ook om nieuwe oplossingen.”
“Een goed geregelde schoonmaak gaat gepaard met duurzaamheid. We hebben gekozen voor een duurzaam en gecertificeerd assortiment met zo min mogelijk impact op het milieu. Ook niet onbelangrijk: afvalstromen kunnen we circulair inrichten.”
Hiervoor gaan Papyrus en Avodesch een exclusief partnership aan met InnuScience, een bedrijf met meer dan 25 jaar ervaring in biotechnologie. Deze onderneming – met een productievestiging in Duitsland – ontwikkelt een lijn van ultrageconcentreerde en ecologische schoonmaakproducten. Deze microbiologische schoonmaakproducten op basis van bacteriën en enzymen, wat uniek is binnen deze markt, bewijzen hun wetenschappelijk voordeel én zetten aantoonbare resultaten neer.
De BioTech Cleaning-producten sluiten volledig aan bij duurzaamheidsvisie en -ambities van Papyrus en Avodesch. Ze bevatten geen zware chemicaliën, fosfaten of vluchtige organische stoffen en zijn biologisch afbreekbaar.
Papyrus maakt deel uit van OptiGroup, een toonaangevende Europese distributiegroep die op maat gemaakte leveringsoplossingen biedt aan B2B-klanten. OptiGroup-bedrijven zijn gespecialiseerd in het leveren van producten en leveringsoplossingen aan klanten, voornamelijk in de schoonmaak & facility-sector, hotel & restaurant, gezondheidszorg, maakindustrie en de grafische sector. OptiGroup is momenteel aanwezig in 16 Europese landen en heeft zo’n 1.541 mensen in dienst. Die ondersteunen samen meer dan 110.000 klanten.
De aangeboden productlijn heeft tevens een brede inzetbaarheid en een hoge efficiëntie. Hierdoor zijn minder producten nodig voor meer toepassingen, met een minimale impact op de bestaande werkprocessen en –methoden. Gegarandeerd milieuvriendelijk en veilig, makkelijk in gebruik en gunstig voor de portefeuille van de klant. “Een ander significant voordeel van deze microbiologische schoonmaakproducten is dat ze actief blijven nadat de gebruiker zijn taak heeft volbracht, tot wel 8 uur na aanbrengen. We zijn dan ook uitermate trots op deze samenwerking en willen samen met hen de verandering binnen onze sector realiseren”, besluit Isabelle De Smedt.
Dit artikel is gesponsord door Papyrus.